onsdag 26 oktober 2011

Problem med häcken

Jag är förkyld.
Det är nog inte Spanska sjukan, utan troligare enklaste Spanska förkylningen.
Sonen släpar hem skiten. Nu en förkylning från träningsläger på solkusten. Ett stycke fjuttsnuva.
Typisk snuva, sprunget ur elitidrottande och galenskap.
Kallur var där. Nog fattar man väl varför hon var där? Snuvan, så klart! Hon måste bara legitimera sin frånvaro från arenorna genom en äkta Spansk snuva. Hon har brist på nya idéer.
Hon struttade runt och visade lite svikthopp för ungdomarna, och sen var det golf för hela slanten. Huvudsaken var att hon blev lite lagom förkyld av den lilla ansträngningen.
Jag tycker att det är lite som på gamla hederliga mellanstadiet, när man ville stanna hemma en dag. Snuva, eller ännu bättre, halsont, gjorde susen! Ingen kollar...
Jag har möjligen Kallurs snuva, eller troligare någon helt annan variant, men behöver inte alls den för att stanna hemma från jobbet. Skulle jag vilja stanna hemma från jobbet, behövdes inte något sådant. Då skulle jag verkligen vara mycket, mycket sjuk...
Ändå skulle jag kunna ta en kvalitetsdag komp, t.ex. för att umgås med sonen eller dottern på höstlov. Det blir väl mindre behov av halsont och liknande.... Jag skulle till och med kunna säga som det är, i ledighetsansökan?
Blev lite osäker om det sistnämnda verkligen funkar... så snuva kanske bör finnas med i bakfickan ändå?
Jag jobbar i morgon! Frisk och snorig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar