tisdag 20 juli 2010

Ett kilo och 2.20

Mina två träkajaker gör sig bäst tillsammans med träpaddlar. Visserligen kan plast- eller kolfiberpaddlar vara bra grejor, men de är rätt opersonliga och bara skriker: Stilbrott!
Idag bröt jag stilen å det gruvligaste när jag köpte två syntetiska kajakpaddlar, i olika modeller. En med aluminiumskaft och en med kolfiberdito. Hemskt... förlåt?
Ja, men jag orkade inte göra en fin träpaddel nu, som ersättning till förlorat gods. Jag måste få inspiration och lust först. Tid och ork.
Alltså måste jag helst ut och paddla, eftersom det laddar mig och ger mig sån lust åter, så att jag gärna sätter mig ner och slöjdar till en fin träpaddel, eller så...
Så det var bara att åka och köpa något på direkten. Och det blev två stycken inköpta på direkten...
Vad skall jag sedan skylla på? Haha..
Jag köpte även ett aluminiumspritkök, av billigaste piratmodell. Det passar bra som komplement till kronans enmanskök. Den gamla, den med snuskburk pratar jag om.
Den tål nog allt, den...pansarsnuskburken så sotig och fin. Skramlet från den väcker många lumparminnen till liv, och då fortsätter jag gladeligen med spriten i köket.
Jaha? Det var det teoretiska. Återstår det praktiska, som till exempel en tur på skuggiga slingrande vatten, toppat med åskskur eller gassande sol? Någonstans, med träkajak och tillbehör...
Trä eller syntet, ja det kvittar väl. Aluminium, det är gränsfall så det fräser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar