fredag 23 juli 2010

Jätte tokigt

Hej o hå! Gnäll och pip...nej nu gick jag händelserna i förväg.
Jag tog ut gnället på det..svala? vädret i förskott. Ingen har ju gnällt ännu, så det kanske var min egen tanke?
-Förbannat svalt väder vi har, så här på semestern! Vad var det jag sa? Typiskt semesterväder, för då blir det bara joll... Gnissel o gnäll.
Glöm det!
Det skulle aldrig falla mig in att gnälla på det något svalare väder vi ser idag. Nyss var det ju hett som fasen, och möjligen att jag gnällde till lite om detta. Pust och stön blev det som minst, det erkänner jag. Men nu....är det väl helt perfekt väder? Jag kan röra mig fritt utan att flyta bort.
Igår var det verkligen varmt och intensivt i skogen. Ett jäkla hysteriskt rännande och skrikande. Fasen...nån varulv får man väl tåla så här i julinatten, och även skogsrået får vi stå ut med. Hon behöver, skall erkännas, ett lagom varmt klimat...Värre för henne om det varit som i januari.
Allt var bara ljug och nys! Gamla sägner och påhitt. Lite småfjantigt på ett sätt. Men...Det var så intensivt och tokigt, så snoret rann i armhålorna och jag blev svettig om näsan.
Näcken imponerade. Han fick mig nästan att trilla dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar