tisdag 17 augusti 2010

6 kilo att jobba på

Vi är bäst! Som vanligt bäst på nästan allt som gör arbetsdagen värd något.
Idag fick vi det bekräftat, direkt från leverantören av firmans kaffe.
-Men vad mycket kaffe det går åt här! Helt makalöst vilka mängder som konsumeras här...och så vidare... Glad var väl han - men förvånad.
-Vi strävar på, sa jag, och rätt som det är så blir det lite tid över. Då jobbar vi lite grand.
-Och städerskans tyngsta moment är att bära ut kaffesumpen till soptunnan. Det är dagens sanning, sa jag ärligt.
Han lastade leende ut en rejäl pall med kaffekartonger ur bilen, tillsammans med tre chokladaskar. Stack sedan en likadan ask i min hand och sa att jag skulle ta den själv, som min.
Varför jag fick denna fina choklad i gåva är jag verkligen osäker på. Jag kanske bara var trevlig en stund medan han lastade av sitt? Eller så är han bara sådan hela tiden, kaffeleverantören? Ja, det hoppas jag att han är.
Han kan ju komma tillbaka någon gång senare, när jag står där med min inkörda gula kaffemugg. Då pratar vi nog jobb tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar