lördag 7 augusti 2010

femton trettio

Kombinationen av mörker, mitt i natten-borde sova, varmt, rötmånad....ja, ni förstår att jag även lägger till flugor.
Men vilket satans gissel när man vill och behöver sova! Tunga stora flugor, de som aldrig sitter stilla, är pest i ett sovrum mitt i natten. Liksom små som bara sätter sig på en hela tiden. Mest på näsan....
Jag har förebyggt så gott jag nu kunnat ikväll, för det var en envis stor sak som for runt som en idiot hela kvällen. Den skulle dö! Trodde jag...
En på papperet väldigt effektiv elektrisk högspänningsracket har sysselsatt mig en stund. I en timme!
Visst är den effektiv? Jätteeffektiv! Det bara smäller och gnistrar när flugan steks....men den träffar inte! Jävla skitracket..... Där lovade reklamen väl mycket.
Den supereffektiva el-racketen har ikväll under en timme, tagit livet av två flugor....
Jag skall spela tennis mycket oftare. Det kan man tjäna bra på. Det är för sent för att trygga ålderdomen, men jag kan vinna timmar av bra sömn.
Det var det, om dagens I-landsproblem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar