måndag 19 juli 2010

Han vet det

Finurligt nog avstod jag från att köra idag. Det hade ändå bara slutat på ett sätt: Förnedring!
Jag förstår när jag skall backa. Backar, det gör man innan man målar in sig i nåt hörn, eller helt enkelt bara är för kaxig. Backen i, utan att det märks, och sen behöver man inte alls erkänna att man är besegrad. Jag startade inte i racet.
Gokart är för ungdomar! ...små bilar som studsar...klena motorer.....gummistänk och oljerök.....motorsågsmotorer....med startsnören.....ordningsregler....placebofartkänsla....
Och så var det ju.....linjeval ..... g-kraft....slicka en däckstrave ....armkramper .......sladd .....bromspunkter .....reaktionsförmåga .....insugsljud ....näramarken-upplevelse....fartvind....vibrationer. Ja, det var det ju.....
Vad är det för fel på det då? Nä, inget vad jag vet. Var lite öm i ryggen bara....
Inte värt att chansa bara för att man skall sätta juniorer på plats.... Det kan ju komma att straffa sig om man är aningen för kaxig.
Ryggar är inte att leka med. Grabbjävel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar