tisdag 27 juli 2010

Pling o Plong Show

Deltagande i kvällens trängseln eller ej, det var frågan. Jag är ju inte speciellt imponerad....
Fenomenet har fel namn! ....Grillnatta? Töntigt och missvisande.
Och det är alldeles för sent att ändra på det. Folket kommer ju, så det får behållas tillsvidare. Ingen kommer att stjäla det.
Handla, handla handla och handla är idén i ett nötskal, och då kan en bit kyckling, klar som korvspad, läggas på grillen för att bli ljummen. Handla-ät ljummen kyckling!
I verkligheten består kvällen av att gå fram och tillbaka för att träffa folk. Eller för att se på udda typer som krupit fram från under sin sten. Eller att sitta i timmar på sin röv, och umgås med vänner och någon slags förtäring. Alltså inte ljummen kyckling.
Jag var rätt säker på att jag INTE skulle köpa något på rea, och helsäker på att INTE äta en billig kyckling, som betalats dyrt genom något impulsköp. Det blev en stor fika för tre, med mackor, kaffe och nån dricka. Så sant.
Det blev en förvånansvärt skön kväll!
178 kronor spenderat, och då slapp jag kycklingen helt. Musiken därtill slapp vi inte, men en del glada kommentarer vill jag inte vara utan....
Okej! Man skall absolut vara...positiv! Rockskolan har ju äntligen lyckats leverera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar