lördag 10 april 2010

Och platåskor

Det kan vara svårt för folk som känner mej nu, att förstå detta, men jag fick som tonåring ofta höra att jag var så lik Björn Ulveus.
Och visst kan jag själv se likheter när jag ser gamla bilder, men det var nästan tröttsamt att ständigt få höra det, när jag samtidigt såg hans putande kinder. Jag tyckte själv att han såg ut som en hamster....
Det konstiga med saken är att det senare blev större likhet med Benny Andersson. Skägg under en period, och faktiskt mer lik honom än Ulveus. Även om de två stjärnorna är olika, så var jag lik båda, men under olika perioder. Vilken fantastisk merit.....
Det var länge sedan, det här med ABBA. När var det? Efter Hootenanny Singers va?

2 kommentarer:

  1. Och sen är det ju så märkligt att folk alltid blandar ihop de där två. Dom är ju inte ett dugg lika. Förutom att de båda var stod i mitten av ABBA

    SvaraRadera
  2. Ja, vid en anblick är de inte vidare lika, men jag blir ju brydd av detta....Skitzo månntro? Jag kan blanda ihop mej själv ibland.

    SvaraRadera