söndag 25 april 2010

Pumpa upp

Alltid nåt....
Vårkänslorna tog över, och det tvingade mej till en cykeltur runt grevskapet. Och den vane cyklisten, han med trasig, alternativt hel moped, hängde på. Han var helt inställd på att visa, bräcka av, knäcka....förinta farsan i en upptrissad duell på två hjul.
Men det var inte särskilt knäckande. Inte alls generande. Inte ens så att jag förlorade heller. Visserligen var han först i mål, men det var ingen förlust. Vi tog en tur på en timme och en kvart i halvhård fart.... tyckte jag.....och sedan var vi nöjda.
Det var inte bara cyklingen, tävling, det handlade om. Det var bara bra att göra en vända tillsammans trots att moppen var nylagad. Han är på samma kanal som jag märker jag.
Vi såg ju en grävling! Även han motionerade, men han körde intervall i en vägslänt. Och älven är fin den här tiden när överflödet får ta sin naturliga väg.

Jag vann sedan den andra tävlingen, då med hantlarna, överlägset! Självklart..
En lyckad kväll, med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar