fredag 16 april 2010

Långhelg trots allt

En Lördag mer eller mindre, vad gör det mej?...jag pratar alltså om övertid på grund av leveranssläp. Frivillig? Ja, formellt.
Att jobba övertid är ett speciellt...problem, eller vad det nu skall kallas. Jag vill jobba, och jag vill ha jobbet kvar så lång det går. Just nu behövs det att vi jobbar som satan, och det kan nog vi småjävlar göra, men vad kan det bli av det?
Nu kommer ett hypotetiskt resonemang....Vi slår på värsta lustgasen, och jobbar så det sprutar om det, tills vi är i kapp. Jippi! säger Pruductionmanagern, med en tårta i handen, och sparkar oss som sitter lite som lösast.

Negativ? Nej, knappt alls. Trivs. Pillar på. Gör mitt bästa....och vad mer kan man göra? Sedan, i framtiden, ända långt bort i....vår, kan det bli ändringar, men vi får väl se. Vi gnor på så länge. Enkelt.
Att gnälla och vara negativ, vore som att slänga med en skämd korv i en pyttipanna. Jag skall ju äta den pytten med kompisarna, förhoppningsvis, och då skall det vara gött, sköj och röj....Jävla busgäng!
Nej, jag är positiv. (Nej?...menar Ja!) Nästan åt helfvete för positiv. Ja, jag vet att jag tjatar om det, och är en skrytpelle, men det är inte så seriöst som det verkar. Jag fuskar.
Jävla fuskpelle/skrytpelle...men genom att fuska hårt från början, blir man ändå en jävel på det. Klackspark på er!

4 kommentarer:

  1. Nej, jag upptäckte det mitt i låten och fick helt enkelt låtsas så mycket jag kunde att sladden satt i så att ingen skulle märka något...

    SvaraRadera
  2. Vi på samma spår! Fuskar med sladdar, och håller masken:)

    SvaraRadera
  3. övertid å övertid, skulle behövas nu men nu är ju krafterna borta?!

    jaa, svårt att veta vad som händer på fabriken! veta dess öde..
    men ja hoppas, du är värd/förtjänar Pär!
    gnir på du.. aug till å börja med..
    ja röstar på 306!

    SvaraRadera
  4. Jaså....men sommarlov?...Va jobba?!

    SvaraRadera