torsdag 1 april 2010

Börja om på ny kula

Tyvärr! Jag har inte försökt att luras idag. Inte en gång.
Jag var inte på humör för det. Jag ville dessutom inte lura någon så där hux flux. Mitt samvete förbjuder mej det. Och min livsåskådning säger detsamma.
Jag har mer och mer glidit över mot en, kalla det insikt, och varför inte religion, som tar avstånd från skamligt och bedrägligt beteende. Jag har förbundit mej att leva moraliskt rent, och ofläckat. Till gagn för mina medmänniskor. Det märktes väl idag? Inget att oroa sig för idag väl? Annars om åren , och det ångrar jag djupt, har första april ägnats åt lurendrejeri och skamligheter, men icke numer. Slut, finito och tack för kaffet!
Lita på mej, jag luras inte mer.
...men det ser ni ju för fan! Inte ens detta kan ses som ett försök till skämt. Det är ju så sant....och klockan är, efter några rader, 23:55. På fem minuter kan jag väl inte hitta på något galet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar