onsdag 28 april 2010

Crazy frogs

Jodå, rördrommen är i full gång. Han hörs ända hit var kväll. Vem söker han kontakt med?
Full gång? Han står väl mest och låter, osynlig så in i vassen.
Jag gjorde en sväng däråt på eftermiddagen, men då var den så tyst, så tyst. Den stod nog bara och spelade osynlig och vilade tutan. Eller så var den på sin vakt när jag parkerade vid viken.
Grodorna struntade i allt. I allt!...utom sina amorösa äventyr. De lät, sam, gjorde utfall, plaskade och rörde sig överallt på den översvämmade stranden. De kan inte ha vetat vem de själva var i den röran.....vältra sig så i dyn, i kamp, vällust och utan minsta blyghet.
Jag vet inte om rördrommar enbart lever av grodor, men om han gör det behöver han inte röra sig många meter för att bli mätt. Jag skall kolla vad hans favoritmiddag består av, men jag tänker inte bjuda honom. Det skulle kunna bli ett jävla tutande på den festen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar