torsdag 1 april 2010

Genomskinligt

Mer godis...och jag kräks! Experimentet idag skall inte upprepas. Påskgodis är inget för mej, men jag kan tänka mej att det lätt blir ovanor av sådant. Mej står det däremot, långt upp i halsen. Jag skall snart börja att salta mitt kaffe....
Plus-Sverker testar godis, och han sveper ner godis i drivor på studiogolvet. Öser med händerna så det rasar omkring. Nästan som vid lösgodiset i affären alltså.
18 kilo....det är bara tre påskägg fyllda. Stora, visserligen, men bara tre! En årskonsumtion per svensk är numer nätt arton kilo, mest socker och skitfärg. Vi är världsmästare!
Jag skall ägna mej åt att äta nyttigare saker fortsättningsvis. Fikabröd, chips och som reserv, hemlagad pizza måste det bli var vecka. Mer basic och häslosammare....inget farligt godis.
Socker och färgämnen? Jag skall satsa på något eget godis. Naturråvara, men utan socker, kemikalier och fett! Hälsosamt och nyttigt skall det vara, och billigt att tillverka. Patent som håller från intrång, och en jättemarknad....mums!
Ojsan, jag nickade till lite....måtte ha drömt något under en tupplur. Gäsp... Men vad jag mår fint! Måste ha drömt något mysigt...eller tokigt. Ja, jäklar vad det kan spinna iväg.
En kopp kaffe skall intagas nu, för sen blir det till att spinna iväg för att hämta sonen på nattklubb. Det gäller att hålla sig vaken åtminstone på nätterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar