lördag 28 februari 2009

Kaffe med shock

Tanken var en god kopp kaffe efter maten. Och jag hittade en rejäl chokladbit inslagen i lite folie på köksbänken. Det slank ner i två tuggor och en par slurkar.
Men det var något obekant över det hela. Började kännas som efter jalapenos eller nåt annat mer brännande ämne. Snabbtitt i köket och visst låg det några chokladkakor där. "Hvid Chokolade", "Intense Mint", "Bak och dessertchoklad,mörk. Och ett tomt emballage. Där det står Excellence CHILI Noir.
Excellence och Noir, det är grejor det när det handlar om choklad. Men chili! Det var det mest korkade jag smakat i kakaoväg. Bättre att blanda in rödbetor, pölsa eller inlaggd sill! Ja ja, jag vet att någon måste ha tyckt om det, och det blir roligt att höra vem det är som smäller i sej en sådan här hemma, förutom jag förstås.
Men varm och god är jag i magen. Nu tar jag en kopp kaffe till. En slät.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar