måndag 9 februari 2009

Mutor och andra bullar

Åkte iväg västerut, mot byn ikväll, för att rädda hem diverse idrottsutrustning i förskingring. Hon har ju lagt allsvenska bandykarriären på is ett tag.
Om dygnet inte har 32 timmar och veckan inte har 2 helger osv. så måste det bli så. Det var bra att det gick att välja. Ett sådant musikintresse mot bandy, förenklat sagt. Det blev ett bra val. Och det är väl annat i livet som även det är viktigare än lek på is, på sådant allvar. Skola, kamrater, ja mest att bara hinna med sej själv.
Mardrömmen är när man inser försent att det blev för mycket, och för jobbigt. Det är lätt att man missar bromspunkten och drar rätt fram när vägen svänger. Nu var det ett moget och tidigt övervägande som fixade det här utan större sorger. Men jag tror att det var bra erfarenheter att ta med sig ändå, för det gick bra, och jag tror att det var roligt det mesta.
Men benskydden hade fått ben. Hoppas blåmärkena uteblir. Men det luktar inte bra av sådana persedlar så jag tror att de kommer till rätta. Det fixar nog Hårfager, han med ordningen och lugna orden. Trevlig typ. Han bor väl häråt nånstans.

4 kommentarer:

  1. att välja musik istället för bandy måste nog vara det klokaste valet!

    SvaraRadera
  2. Helt rätt. (Fast samtidigt vet jag vad du tycker om bandy.....) Men så här tror jag:Sport och musik och skola, i LAGOM dos är bra för alla de tre grenarna.
    Men det är väl bra med ett sånt äkta roligtjämtövaglattmassainstrumentsuperintresse. Jag är lite avis, men glad. Men vems gener? Lite fundersam hur det gick till..

    SvaraRadera
  3. helt klart. men hade det stått mellan hockey och musik hade valet blivit svårare :) i dagens läge hade jag ändå valt musiken. :)

    SvaraRadera