fredag 27 februari 2009

Orolig väntan

Bara fredag. Vad bra! Då fick vi på nåt vis en dag till den här helgen. Jag trodde faktiskt nyss att det var Lördag, på fullt allvar. Något vimsig lindrigt sagt. Jaha, vad gör vi åt det då? Inte mycket att göra åt alls, utan bara att gilla läget, för det gör jag.
En hel dag i morgon att fylla, och det blir nog påfyllt, alldeles säkert. Mådde inte så bra igår men nu börjar det bli riktigt skapligt, sedan jag lyckades slänga bort "skräpet" som jag släpat hem.
Vår kamrat, DEN folkkäre pensionären, håller jag mycket och gärna kontakt med. Nu tror han att jag ljuger, om han läser det här, men det är faktiskt så. Det kostar inte på så mycket att göra det, utan snarare att det ger en hel del. Man känner sej faktiskt ganska ung och fräsh när man byter åsikter och trätar med honom. Hej Börje! Förstod att du kollade in.
Tycker inte fler än jag att han skall ansluta sig till den moderna världen omgående? Alla som håller med tycker jag visar sitt stöd genom att uppmana honom att "komma ut", i bloggvärlden. Jag tror att man skulle få läsa mycket fantastiska små, eller långa, berättelser om all världens ämnen. Den ena lögnaktigare än den andra.
Vad har man nu ställt till med då? Hjälp, vad skall man säga nu. Ursäkta eller nåt. Radera. Men vad sjutton. Karln får väl göra som han vill! Inget har väl hindrat honom förut. Ses i morgon.

3 kommentarer: