söndag 22 februari 2009

Hetta

Klockan är 21, och allt är lugnt! Hemma igen sedan några timmar, från bilkörningsövningar på vinterväg. Bromsarna har kallnat, dessa glödande skivor av stål, så omilt behandlade genom åren av äldre generationen. Njau, överdriver som vanligt. Nej, nuförtiden har dom det lugnare. Visserligen provar och övar vi i vår körskola hårda inbromsningar och låser hjul, men det är väl lugnt nu förövrigt. Jag har då inget behov av att bevisa något utefter vägen. Som dåligt omdöme och liknande.
Och jag lekte också av mej, jag med, på den tiden då man var odödlig. Det hängde på det så kallade ...håret, om det skulle hålla ända i mål många gånger!
Så nu kan jag kompensera det genom att ta det med lugn och ro. Jag hinner då oftast med väldigt mycket, på väg någonstans, eftersom det tar en stund extra med all denna ecodriving. Speciellt i en gammal Volvo, -88.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar