torsdag 26 februari 2009

Lager på lager

Jag har en förmåga att släpa hem saker. Bra att ha grejor, mest. Men det kanske är bara jag som tycker att det skall kallas så. Och kritik kan man få, men det överser jag så gärna med. Folk vet ju inte mitt bästa, men det vet ju jag i denna fråga.
Det är så svårt att kasta bort något som kanske, någon gång i framtiden, skulle kunna att komma till användning. Det är ju inte lätt sådär på direkten att avgöra om någonting skulle kunna att komma till nytta senare. Och eftersom jag tycker att det finns lite plats kvar i något hörn ännu, kan man väl bestämma senare om det skall kastas.
Det var städning i somras, då äldre bra att ha grejor städades ut, fast inte allt så klart. Självklart inte! Men nu har det funnits bra med plats att ta vara på ersättningsmaterialet för det kastade. Ut med det äldre och in med det nyare, och så får det mogna lite, och helt plötsligt kan man komma på att använda en liten skrotpinal till någon alldeles fantastisk lagning.
Då tycker jag att man kan vara så nöjd. Den ringa lagerkostnaden har betalats igen med råge. Men mest är det ju bara känslan av att det gick att få fart på något trasigt kärt objekt på detta vis. Och lite utvecklande. Problemlösning är nyttigt, men problemen själv kan man i och för sig vara utan.
Men jag har blivit mycket bättre på att kasta, jag menar återvinna, för det är ju frågan om det. Bara det att jag återvinner mitt skrot lite senare.
Nu håller jag på att återvinna nånting igen. Det var väl från besöket på gamla sopjobbet kanske, där jag plockade reda på det mesta skräpet förut. Det är bara det att den här gången var det ett gäng bacillusker jag tog hand om. Dom kastar jag så fort jag orkar och kan.

4 kommentarer: