måndag 16 februari 2009

Som en handske

Drabbades plötsligt av en liten åkomma, som jag brukar dras med. Stötte ihop med gamla verkligheten, den som var fram till för några veckor sedan.
Har några avlagda verktyg från kabelverkstan, inte stulna alltså, men hederligt slitna och liggande i en papplåda från samma ställe. Det sticker till lite när man rent känner hur det var. Hur nöjd man var när man åkte hem på eftermiddagen. Och hur roligt det var, VARJE morgon att komma dit. Jag känner att det var så, alldeles säkert.
De verktygen passade min hand så bra, eller snarare, passade hela mej så bra. Jag kan inte tro att det kan finnas ett arbete som skulle vara lika bra för mej nån annanstans. Men nu är jag ju en obotlig optimist, och påstår ideligen att jag är så sabla positiv. Så då får jag väl stå mitt kast då.
Ja, det kan visst bli ännu bättre!
Jag försöker själv, fixa till, hitta på, kanske där, greja till, leta därborta, yra runt lite, skärpa till sej, snart så, klarar mej ett tag till, rycka upp sej, ja så känns det rätt ofta. Men jag känner minst lika ofta att jag är så positiv trots allt. Jag ser verkligen de bästa sakerna klart.
Men jag saknar mycket. Det får jag.

11 kommentarer:

  1. Håller helt med...saknar också stället å folket JÄTTE mycket!!

    SvaraRadera
  2. Ja,håller med som fasen. Folket,Ja du ingår ju där när jag saknar. Tänk att man saknar dem/er så. Efter så kort, men lång tid.Och har DU nån blogg igång än då? Kan messa.

    SvaraRadera
  3. vi kommer alla att återförenas en vacker dag :)

    SvaraRadera
  4. Låter som vi har startat en liten trevlig församling. Och jag vet vem som kan vara vår pastor och ledare. Vi har ju en Fader, som är vår, redan.Eller hans...

    SvaraRadera
  5. Jag kan predika lite då och då. Just nu är jag inne på Johannes evangeliet. Det är riktigt bra faktiskt. Det kan jag rekommendera!

    SvaraRadera
  6. Du har ju ett "Nya testamentet" i din egen tappning inte att förglömma.Och det var ju en stjärna inblandad förra gången med.

    SvaraRadera
  7. fortsätt med din sol ovanför dig! du kommer alltid att sprida glädje omkring dig vart du än är!

    SvaraRadera
  8. Gillar du moppar? Alltså inte att städa med.

    SvaraRadera
  9. 331 är väl johanna????? haha.. :D vi eller iaf ja saknar er pär.. ja hoppas innerligt att ni får kömma tillbaka.. jaa, ja trivs oxå så jäkla bra på cc.. mystiskt ställe det där! :)
    //feber-flickan

    SvaraRadera
  10. klart du får sakna.. föresten, för jäkla gott med randigt godis, gottis! å glassarna såg oxå jätte goa ut, fasiken skulle behöva en pigelin nu..

    SvaraRadera
  11. Vad är det för piggelin du menar då? Liten pinne?
    Ta en glass om du har feber! Men en stor.

    SvaraRadera