lördag 21 februari 2009

Chokladbollar i andra hand

Lördagar kan inbjuda till att besöka några av våra prylställen. Erikshjälpen är ett av våra vanligare.
Kände ett stort behov av att köpa djuptallrikar i dag. Det behovet måste tillfredställas omgående, och nitton stycken med enkel dekor betalades snabbt och bars ut i bilen. Rätt tung trave faktiskt. Fem kronor styck är lagom för vardagsporslin.
Sedan upptäcktes ett par helt ogådda skor, riktigt läder och i min storlek. Bruna har jag dåligt med sedan tidigare så varför inte. De provades och en helt obekant kvinna tvingades till att vara objektivt smakråd. Hon lurade givetvis mej att köpa dessa skor. Femtiokronorsskorna bars direkt ut till bilen.
Taktiken med detta snabba bärande ut till bilen är ju, så klart, att då kan man raskt angripa nästa intressanta pryl. Har man händerna fulla med skrammel är risken större att man avbryter, och det är inte bra på ett sådant fyndigt ställe. Vill inte missa den där trevliga prylen bara för logistikproblem, och kundvagnar är inte riktig känsla.
Men fikat var även det högsta prio, så det blev kaffe med bauta...chokladboll? och långpannekaka, allt hembakt. Tre personer, 60 kronor. Rena stölden, höj priset!

2 kommentarer:

  1. Eriks är min stora favo. både i byn och bollen

    SvaraRadera
  2. En gång köpte jag en massa gamla reklamklädgalgar av trä.De passar fint på vår klädstång i hallen. "Gustaf Andersson", "Hylanders"m.m. Gamla slalomskidor har jag slutat att köpa...

    SvaraRadera