fredag 6 februari 2009

Vandraren

Jag är så ofta på drift. Yrar runt utan mål. I lagom fart. Det är väldigt bra. Både lugnt och spännande. Samtidigt.
Det blir som det blir. Man är som man är. Jag gör som jag gör. Jag gör som jag alltid gjort. Ändrar mej hela tiden.
Ikväll skall jag ut och vandra. Utan särskilt mål. Men med ett mål, som kanske är en hjälp på väg, till en något lite bättre framtid för nästa generation. Inbillar mej faktiskt att det kanske gör någon nytta att vuxna engagerar sej i festglada ungdomar.
Hela livet är härifrån och framöver. Vi hjälps åt däråt. Hej på er, vi syns, hela tiden.

2 kommentarer:

  1. jag är ständigt på väg mot en avlägsen destination, för att möta herren, ansikte mot ansikte, vad jag än gör, vad jag än tar mig för ska jag aldrig släppa taget, om den hand som herren sträckt mig.

    SvaraRadera
  2. Och du är uppe. Blöjor va? Jag kom hem precis nu från lugna staden. Mycket bra unga blivande pensionärer i kväll på gymnasiediscot.

    SvaraRadera