tisdag 6 april 2010

Ute och cyklar

Jag hittade mitt kvarlämnade påskgodis på en hylla på jobbet. Godiset som jag äter, det äter jag ju på jobbet, för att fördriva tiden. Konstigt att det blev kvar något där.
Nej då, så är det inte! På skärtorsdagen fördrevs tiden med detta, och det fick räcka. Ett och ett halvt kilo var att ta i. Inte mer godis på jobbet!
En ansenlig del av det som blev kvar på hyllan donerades till gammeluvarna i hörnet, i en ägghalva idag. Jag vet ju att det är ena riktiga gottegrisar de där två, och efter fyra minuter dammade det bara lite efter sötsakerna. Tomt! Lika efter en liten påfyllning....damm/tomt!
Lite som ungar, straxt före eller under puberteten. Bottenlöst! Men vuxna män som käkar med sådan frenesi? Jag är imponerad. Nästa gång blir det 3 kilo i en hink där i hörnet. Och en webbkamera....
Var det därför det behövdes en sådan längre promenad, trots att jag erbjöd skjuts en bit närmare hemåt? Det är faktiskt inte så lång tid kvar att träna inför hälsoprofilen. Hur skall det gå...oj oj.

2 kommentarer: