onsdag 21 juli 2010

Drop in

Några dagar kom och gick, och en slags vana har redan infunnit sig. Jag klarar mig utan arbetet.
Jag behövde faktiskt några mer eller mindre bortkastade dagar till omställningen. Någon sorts abstinens slog till efter helgen, men den avklingar stadigt. Det är inget onaturligt att vi måste avprogrammeras först, innan vi kan leva med en semester på rätt sätt.
Jag kastade bort dagarna på saker jag inte minns. Det är dagar som flyter iväg åt något håll, helt av sig själva. Tre-fyra stycken offrar jag på sådant. Sedan blir det en bra semester.
Om jag så skruvar på semesterkranen efter några dagar, blir det ändå inte riktigt full sprutt på en gång. Det ska väl inte svämma över av semester heller!
På slutet kan det säkert få spruta åt alla jäkla håll. När torrsommaren, kanske i panik, övergår i höst. Då kan det å andra sidan vara väl sent att sätta på vattenspridaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar