tisdag 12 november 2013

Strålande tider Härliga tider

Två pojkar pysslar med sina bilar.
Det ser ut som tävling?
Ja, ett visst mått av tävling måste det vara...

Eller så är det bara en lek, på fullt allvar?

Kvinnan ser på dem med kluvna känslor.
Lek eller allvar... tävling eller fint kamratligt samarbete?

Hon blir inte klok på dem.
Man märker det på hennes försiktiga små frågor.
Hon pejlar av lite genom att komma ut med kaffe.
Finurlig kvinna.
Men klok på dem....nja.

Man skall aldrig sätta in oss i något fack, alltså.
Vill vi vara pojkar, så är vi! Eller män...
Sonen är vuxen, på sitt sätt, och jag är precis som jag vill vara...

Det är viktigt att njuta när man monterar på varsin uppsättning extraljus.
Sonen pysslar.
Jag tävlar!

Mina lyser, medan han målar järn.
Vann jag? Eller var det han?












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar