fredag 8 oktober 2010

Ett stort pussel

Det har varit körigt ett tag, och samtidigt stiltje.
Stiltje i datorn, och körigt på arbetet och på sidan om. Väldigt mycket surr runt om, alltså.... En händelse överskuggar det andra, väldigt klart.
Makabrare mordhistoria har väl inte förekommit i närområdet, vad jag vet?
Samtidigt som man blir förvånad, kan man säga: -Jag är inte alls förvånad! Man får förvänta sig nära nog vad som helst, i dagens värld. Är det skillnad på den och gårdagens, tro?
Mer droger, och mer vilsenhet? Mer pådyvlade intryck och mediebrus. Utbildningskrav, som inte passar alla. Karriärmedelsvenssons ungar blir vilsna och frågande...sökande.
Bland några likasinnade hittar de kanske sin grej. Lite adrenalin, droger och någon roll att spela. Inte så konstigt att det går helt åt helvete för några. Och det går så åt helvete att ingen rår på dem.... Inte ensam.
De här grabbarna var även mina grabbar, om jag rannsakar mig själv.
Eller kan man inte tänka så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar