lördag 30 oktober 2010

Stärkelse

Okej då. Det är lite att pyssla med. Potatis...lite fordon...utvecklingssamtal....skuldror...jobb...
Potatis inköps, från lastbil, för att slippa bära påsar från affären. Det är klart med detta i och med dagens inköp, som täcker hela den här vintern. Pärorna ligger strategiskt förvarad i potatiskällaren, med direkt ingång från smörjgropen. Klar att fritera...
Jag spanar efter en Amazon.... men fredagens exemplar föll mig inte i smaken. Det sa inte klick...
En ömmande skuldra ger sig äntligen. Jag ignorerade den, bekämpade den, lurade den, försökte att mörda den..glömde den, och idag är det helt okej. Taktiken fungerade perfekt...

2 kommentarer:

  1. Amazon ? ... med ratt i bakelit, å vit?

    SvaraRadera
  2. Obestämt ljusgul var den senaste som jag spanade på. Men hade självklart ratt i backelit!
    För mycket svetsjobb under, och inuti, samt för sunkig inredning, gjorde att jag avstod. Jag hittar en bättre.

    SvaraRadera