tisdag 29 juni 2010

Bett på bett på bett, och en inuti örat

Förbaskade grabb...jag blev ju utlurad i mygghelvetet igen, men nu är det nog för ett tag...Jävla.... idéer? Men vilken fantastisk matlåda jag får med mej i morgon!
Matlådan innehåller nyfiskad öring, som jag stekte i rejält med smör alldeles nyss. Ja, alldeles nyss, mitt i natten, stekte jag en full panna med fin fet fisk.
Det räcker även till sommarlovssonens lunch i morgon, men potatisen, den får han koka själv. Jag tog de sista till min matlåda, och pulvermos....njaää. Inte!
Och blir det pulvermos när han är ensam hemma, så må det vara hänt, för jag tror inte att det blir förstört av det. Delikat fisk är det, oavsett tillbehör.
Förbaskade grabb! Han tålde mygg som vore han bepansrad. Jag klagade inte så att han hörde något, men det var jag som bestämde att vi skulle åka hem efter tre timmars fiske. Jobbet, sa jag....jobbet!
Nu sitter jag och väntar ut effekten av fullmånen. Snart överraskar jag den och lägger mej.
Jag skall tänka på det bästa jag vet. Så skiter jag nog bäst i fullmånen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar