lördag 12 juni 2010

Fanfar!

Marschorkestern kan även spela inne. Det var enda alternativet vid ett ymnigt regnande.
I en sal på Krokanen delades diverse stipendium ut, och Buo bidrog med en radda fanfarer till de tilldelade stipendiaterna. Det blev lite rumphugget, själva evenemanget, men fanfar skall det vara när man får pris.
Själv befarade jag att de inte kunde stå stilla när de skulle spela, men det var ingen fara. De behövde inte gå i takt samtidigt, för att få det att låta. De kan vara någotsånär normala alltså.
Själv har jag även blivit ännu mer onormal än normalt.... Jag sprang ju runt på klädrea, för tusan. På två ställen! Det har inte hänt många gånger förut, må jag säga. Jag får ju alltid mina kläder i present av de närmast sörjande annars. Troligen av medlidande, för min klädsmaks skull.

Värst är att jag verkligen handlade.....ja, inte nåt värstans mycket, men hur än det blev med det.... Fem plagg för 270 spänn, och det var halva reapriset eller halva ordinarie, så då tjänade jag 270 spänn på det....eller...?..sparade...?
Men hur jag än räknar så hade jag inte de pengarna kvar i plånboken. Det var helt enkelt mindre kvar efteråt, så några pengar hade jag inte tjänat eller sparat som vanligt. Det måste vara nån annan anledning till att handla på rea, för pengar tjänar man inte på det. Kan det vara kul? Njae...
Regnet? Jo, det var regnet som framkallade det. Om det inte går att göra nåt vettigt ute....måste man istället göra nåt ovettigt inne. Handla på rea.

Som kompensation har jag i reafart lagat en lax med täckning av tapenade, majonäs och färska gröna kryddor. För att det inte gick att göra nåt vettigare ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar