måndag 6 september 2010

Vi bara flabbade

Fröken med lådan kan vara helt lugn. Jag har fått nya glasögon, betalda av arbetsgivaren. Jag ser igen.
De med gemensamma krafter skrotade glasögonen var redan uttjänta. Jag höll ut länge nog, och till sist måste jag skaffa nya. Den här gången slapp jag betala dem själv, även om jag inledde den totala skrotningen genom något slags lassokast...
Förra gången var det väl inget problem heller. Det var då jag skulle börja på det stället. Då köpte man gladeligen både glasögon, tårta och diverse jag vet inte vad, som passade en sådan nystart.
Tänk att det gått drygt tre år redan?...och de billiga brillorna har hållit ihop tills nu.
De här nya kommer säkert att få utstå samma tuffa behandling. Jag skall fan slita ut dem med blicken! Lödningar smälter av stirrande och min energi! Och jag ser det redan framför mig.
Men i morgon är en annan dag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar