torsdag 20 maj 2010

340 meter, men ljuset vinner lätt

Åska..igen! Jag trodde ju att det lugnat sig efter en skaplig åskskur, när jag åkte en vända på finnskogen.
Borde dra ur jacket....
Jag går ut och plockar ihop grejorna som jag lämnade på gräsmattan tidigare. Trädgårdsredskap och diverse pytsar.
Jag kunde inte slänga...så jag tänkte sätta ner några fina tuvor med oregano som jag grävde upp när jag började att göra i ordning potatislandet. Men jag avbröt efter kvällsmaten. Det tog stopp, och då tog jag en sväng runt på småvägarna, bara därför att....
Det är ett jäkla ogräs denna oregano! Växer överallt. I gruset på gårdsplanen...
Om pärorna kunde trivas lika bra i pärlandet som oreganon, så är jag nöjd. Det är bra om man får skörda rejält med potatis, för annars blir det väl mycket annat skräp att äta. Pizza och sånt.
Det är lätt att fixa krydda till en fredagspizza. Man går bara ut på gårdsplanen och hämtar en knippa. I gruset vid cykelstället är det en fin tuva. Som tur är, så växer det ännu bättre i kryddlandet. Fattas bara.
Vilket jävla tjat om detta kryddland? ......Kan bero på att jag gillar att krydda, och att laga mat. Riktig mat! Vad nu det är? Mat som jag tycker om kanske, men absolut mat som börjar från start, och inte är halv eller helfärdig. Min snabbmat.
Okej, nu drar jag proppen! Det ökar igen.

2 kommentarer:

  1. vi kanske kan låna lite oregano till vår nya trädgård

    SvaraRadera
  2. Den får jag väl aldrig tillbaka, om ni skall låna:)

    Behöver inte det heller, av nämnd anledning. Stoppar ner i pytsarna i morrn.Något mer?

    SvaraRadera