söndag 23 maj 2010

Hugg och durkslag

Själv är jag mer rädd om grejorna. Det finns ju inte hur mycket resurser som helst i mitt kök, men det verkar det göra i Per Morbergs. Där flyger prylar och råvaror runt väggarna, och plåstren står framme.
Jävligt överdrivet, hela tillställningen! ....Men principen gillar jag.
Bra råvaror, och det skall gå snabbt. Snabbt blir gott, och ofta snyggt. Inte om man hafsar och kladdar så dramatiskt som denne, men mittemellan detta och de andra stelkockarna kan man hamna. Man skall ju städa sen, så det ger sig själv....
Det såg gott ut ikväll, men det var inget särskilt komplicerat heller. Ansjovis som smaksättning i köttsås har jag inte provat, men det kan funka.
Morberg tar jag med en nypa salt, men god mat kan han säkert laga. Han får en att uppleva det, i varje fall. Med våld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar