tisdag 18 maj 2010

Grillkol och härdsmältor

Nu till något seriöst! Alltså alldeles jätteseriösa lekar...för vuxna. Eller ...ja, just vuxna.
Något enkelt. Något man klarar av att ordna, för enkelt skall det absolut vara. Och fjantigt. Man skall skratta åt sina vänner. Och helst åt sig själv.
Efter att ha blivit utskrattad, och skrattat ut, bör det infinna sig en nöjdhetskänsla hos alla inblandade. Det är liksom önskemålet, när man försöker att komma på något kul och nyttigt att göra med arbetskamraterna vid en liten festlighet under en fin försommarkväll.
Lek och lek? Aktiviteter bara, som underhåller det som redan är bra och som gör det rätt så skapligt att gå till jobbet. Aldrig fel att bygga på och underhålla. Huvudsaken är att alla klarar livhanken, samt håller sams en kväll bland mygg, kottar och pinnar. Förutsättningar finns ju...som det ser ut.
Tror nog att mina, annars så ambitiösa kollegor:) verkligen lämnar arbetet där det hör hemma...då borde det ju gå vägen...

Ni hör ju hur jag övertygar mej själv här. Snart tror jag på det, på allvar.
Jag tror väl alltid på sådant, när jag tänker efter. Tänka efter, är inte helt fel det heller. Då kommer man på vad man skall tro på. Det är inte alltid första tanken som är den rätta, tror jag...trallala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar