lördag 8 maj 2010

Kompost

Jag har två skavsår.
Ändå bestämde jag mej för att vara noga med handskar och att växla grepp på krattan, men det hjälpte föga. Full fart tills det var klart, och nu är jag skinnflådd på insidan av båda tummgreppen.
Det är väl små och acceptabla biverkningar, när det blev ett så rejält och synbart resultat. Det ser städat ut....utom bakom garaget och vid vedboden. Någonstans måste det hamna saker...
Dessutom blänker det mer om min väl använda bil. Även den får del av det ibland, men bara det nödvändigaste. Nu var det nödvändigt att putsa lite på den. Nödvändigt för mej.
Jag avfettar, skrubbar och vaxar, mellan, förbi och över rost och skavanker. På håll blänker det väldigt mycket, så någon nytta känner jag att det gör. De som vill ta närbilder göre sig icke besvär.
Nu skulle jag behöva ha någon bättre musik i den gamla skorven....och det borde finnas rätt mycket i den här burken....inte har jag så bra koll på utbudet, men jag skall ta en titt nu så får vi se vad de mer aktiva har pysslat med.
Jag tycker att de gör det rätt lämpligt för mej, men egentligen skulle de få gå ett steg till. Jag vill helst bara få musiken i handen, på lämpligt media. Den servicen borde de kunna erbjuda farsan, i byte mot att få köra detta eminenta blänkande transportmedel. Jag skall genast ta upp förhandlingar om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar