onsdag 28 januari 2009

En känslosam dag

En dag har snart gått, igen. En speciell och särskilt känslofylld dag.
Det var ingen hemsk dag. Ingen eländig ledsam dag. Lite småjobbig, nån minut, nån stund, några stunder, och ögon tårades men det blev så bra som det kunde bli på nåt vis. Visst, i det hela som hände var jag också ledsen, men det var annat som satte sig för, som tog hand om det. Som villade bort det mesta ledsna. Det ledsna är borta och kommer inte att störa mer. Men det känslosamma skall jag ha kvar.
Jag var lite som i en film, overklig som filmer är, speciellt när man är i dom själv. Och det var inga aktörer och statister i den filmen. De jag mötte var verkliga, varma, ärliga och även glada. Och några ledsna. Men det går över!
Att behöva lämna en så trivsam arbetsplats skall kännas. Och jag kände att det var särskilt tungt för vissa. Pensionären, som jag har så bra kontakt med. Tack.
Och världens bästa gruppchef. VÄRLDENSBÄSTAGRUPPCHEF! Det skulle jag ha sagt mycket oftare. Men jag hoppas att jag sa det nyss. Jag är så tacksam att jag fått jobba tillsammans med dej!
Jag är glad och tacksam att jag fått träffa många bra människor den här tiden, och jag hoppas att var och en som råkat träffa mej, känner att jag menar det.
Det är inte helt lätt att skriva det här, men det skulle göras nu! Och nu är det sagt. Skönt.

7 kommentarer:

  1. Hade jag vetat om att det var idag det skulle ske hade jag åkt dit och tagit farväl och lyckönskat er till det nya livet. Men, vi kommer att ses, det lovar jag. Synd bara att det inte blir dagligen som tidigare.

    SvaraRadera
  2. Går att umgås här ett tag. Den här tiden är en brygga till en ny trevlig kobbe. Lite sliskigt sagt kanske, men kom inte på nåt annat."Farväl" lät högtidligt och bra.

    SvaraRadera
  3. tack för tiden tillsammans! tyvärr var blommorna döda när jag kom hem, men sambon tyckte att det var en väldigt fin gest (jag också för den delen)

    SvaraRadera
  4. Som du förstår är det lätt att sitta uppe och fundera lite i kväll. Känns rätt bra nu, även om man funderar lite på tafatta gester. Men jag menar oftast vad jag säger. Känner mej inte anonym nu.

    SvaraRadera
  5. Och vilken fantastisk läsning mitt i natten. Puss, sov gott, god morgon. Och nu är det två män som bråkar om vem som är vem. Hälsn. en av dem

    SvaraRadera
  6. ååh... tomt utan er, va lite annorlunda idag, ingen som livar upp dagen, ingen som kommer å skojjar å pratar.. saknar er, mina gubbar! :)

    SvaraRadera
  7. Hej Pär! Typiskt att jag ska vara så sjuk så jag inte kunde vara på jobbet och säga hejdå till dej. Du ska veta att jag kommer att sakna dig! Du är en härlig person. Vi ses! kram från Nathalie

    SvaraRadera