fredag 16 januari 2009

Små små gropar i luft

Det var sagolikt. Vilken flygtur. Det var en utsikt med sköna vyer och nästan ingen turbulens. Jag hade en lyckokänsla i kroppen, och nu vet jag inte vad jag talar om, som om jag hade tagit den häftigaste drog.
Snacka om humörsvängning. Men det var enormt segt förra veckan och i helgen, för mycket att klara av, en riktigt ful fullmåne, litelite sömn, trodde jag skulle däcka ihop riktigt, och med stress ut i hårtopparna. Och nu fantiserar jag om mitt hår som kanske finns på foto....
Nu tog ju raketen sikte åt ett bra håll, nämligen uppåt. Det är ett helvete med raketer som går rätt åt sidan, för att inte tala om de som går neråt. Jävla tvärstutt!
Håller på att dala ner lite skönt nu, men det var lite osäkert med reglagen och farten ett tag. Är nästan nere där jag vill landa och nu ser jag banan klart och tydligt.
"The Eagle has landed". Rullar skönt framåt, lite vingligt kanske, men hur ser det inte ut på Fredagskvällar. Nu saktar vi ner så att verkligheten hinner i kapp.
Ni som vill köpa bilden på mitt långa hår hör skyndsamt av sig. Säljes till högstbjudande. Finns även några med bar överkropp. Kan skickas med vid snabb affär.

3 kommentarer:

  1. ett smakprov här på bloggen skulle önskas :)

    SvaraRadera
  2. gruvamejja nu.om en stund. Kanske.
    Kan man vara ännu mer förvirrande anonym nu ett tag?

    SvaraRadera
  3. Snart kanske jag skriver ner oljetankar...

    SvaraRadera