fredag 23 januari 2009

Fredag em, k.s.s.n.m.g.

En halvtimme tidigare hem gör lite skillnad. Annars tycker jag inte att det måste rusas hem tidigare bara för att det är Fredag. Det är skönt att varva ner lite sista stunden, känna lite lugn och verkligen känna av att det skall bli helg. Att stressa hem för att kunna koppla av är inte min melodi.
Nu skall vi bli i ordning för att gå ut med jobbarkompisarna. Skapligt många av dem blir med men jag saknar en del roliga typer. Äta gott och hem till nån på förfest, mellanfest säger jag, för att sen ut på sportbaren kanske. Men jag tror att sportbaren får vara utan mej i kväll för jag drog på mej en skaplig förkylning i går och är sliten och hostig. Men vi får se. Jag kan alltid ändra mej.
Frågan är: Vad göra i morgon kväll när man är förvisad ut i kylan. Det är slynglar och diverse färskingar, en hel korg med blåbär, som skall riva hela rasket hemma. Skall man spärra av viktiga utrymmen i huset tro? Hemvärnet kanske?
Nej, absolut inte hemvärnet. Där har jag varit med själv och där går det verkligen vilt till. Skjuter sönder allt de ser. Fast när jag tänker efter så var det bara slumpen som gjorde att vi träffade målen. Nu skall jag gå och träffas över ett gott mål mat.

2 kommentarer:

  1. Bäst att spärra av hela huset tror jag! När din ordentliga dotter och hennes kultiverade vänner börjar blir stinna på fikabröd och sätter igång att högljutt diskutera politik och livetas stora frågor kan det bli farligt!.....Men du har ju du turen att befinna dig bland de verkligt sofistikerade människorna...på Sport In.

    SvaraRadera
  2. Som hemvärnsman kan man konstatera: Den kulan visste var den tog! Rätt åt mej. Grattis tusenfalt!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera