lördag 31 januari 2009

JAAAAAAAAHANNAJAAAAAAAAAAA

Vänta lite.
Ja, jag rycktes med lite igen i körslaget. Var lite less förut på alla tävlingar på tv, men man kan ju ändra sig. Lokalpatrioten tog över igen.
Det här blev väl bra. Men jag tyckte det var lite straffspark i kväll. Dels genom låtvalet, med sång som träffar det ömmaste i hjärtat, dels att det skulle visa på sådana skillnader i stämmor och koreografi. Trenden stärktes ikväll tycker jag. Därmed inte sagt att de som röstade på den andre hade fel.

Vi har olika smak, och vad bra det är. Skulle vi inte tycka olika skulle nog utvecklingen gå sakta, på många områden. Olika smak tror jag föder fler och varierade idéer. Annars hade vi nog ett smalare spektrum i situationer där vi behöver välja.
Fyra favoritmaträtter att rulla runt med under veckorna låter inte så trevligt i längden. Eller bara gröna eller blå bilar. -Jag tror jag vill ha nån fräschare färg på bilen nästa gång. Jag tror att det blir en blå. Igen. Fast grön var det ett tag sen jag provade. Det var svårt det här. Varför skall det vara så krångligt?
Och vart vill jag komma med det här då?
Inte en aning.
Men det går att skriva lite mer så får vi se var vi fastnar nånstans. Kanske vilse i en pannkaka. Fast hellre kolbulle.
Måste man ha en bra slutknorr i ett resonemang för att det skall gå i lås? Nej, jag bara skriver för att det är bra att skriva. För mej i alla fall. Eller för att det är en ful vana. Eller för att det går att reta upp nån redan elak jäkel ännu mer, kanske.
Nej där tog jag i för mycket. Retas elakt, det gjorde jag förr, men nu är det alldeles slut med det. Jag har blivit så snäll så att jag är förvånad själv. Ja men, jag tycker faktiskt det! Jag hörde ett flin där nånstans.
Säga dumma saker, det kan vem som helst göra, men menade dom det egentligen? Det kan de väl rimligen bara veta själva. Vilken tur.

3 kommentarer:

  1. Sista låten var som natt och dag för körena. Eriks kör misshandlade den medans hannas kör höjde den enda upp till gud.

    SvaraRadera
  2. *vink* *vink*:)
    Fin sida du har. Du har ju riktiga författar talanger...vet ja!
    *vink* *vink*

    SvaraRadera
  3. Jo jag sa visst nåt om att det låter som änglakörer här inne ibland. Tack o vink:) och haleluja:) (Ser ut som jag skriver om den här kommentaren, och det gör jag för det blev nåt knas som vanl.:) Fortfarande mätt efter HEMLAGAD PIZZA, men skrev ändå, ståendes.

    SvaraRadera