lördag 10 januari 2009

Kör så det ryker

Undrar hur det går för pensionären där uppe i byn. Det är hårda tider nu. Nu måste man vara noga med adressen. Minsta lilla prick som felar och man hamnar i helt galen tunna. Men fan så kul för honom när han kan hitta så mycket ungt och snyggt på nätet. Att han försökte leta sig in på nån seriös adress tror jag inte ett dugg på. Han gillar flum, tyckte jag han sa, när han försökte få till nån kontakt.
Vad skall man säga om tävlingsmentaliteten i dessa dagar då. Körslag och isdans. Let´s dance och fan och Robinsons mormor. Varje grej för sig är väl inte så tokig, och Hannakören är så grym, men det blir rätt mycket nu. Jag tar nog lite paus efter denna sångarglädje och låter lite själv istället.
Det var visst nån som peppade mej att hoppa på nån rockskola. Jag tackar varmt för det, men gör omgivningen det?
Vad det händer saker nu. Nya tider hela tiden. En ny värld som skall skäras till av denna gamla skrutt. Hur mycket saknad kommer man att känna efter det gamla, tryggare. Eller man kanske saknar nåt nytt som inte blev. Jag tror att jag försöker att ta med, inte sakna, det sköna som var nyss, och så ser vi oss omkring. I framtiden.

1 kommentar: