tisdag 6 januari 2009

Klarläggande

Jag menade inte bara föröka sig på det roligaste sättet. Man kan väl föröka sig genom delning, eller smitta? Dela med sig av det positiva tänket, humorn och rent allmänt vara sig själv.

Det kan bli för mycket positivt också. Som ett jävla tivoli och tjosan hejsan, som suger musten ur en. Sådana "positiva" personer gör nog nytta även de, men kanske inte jämt bland vardagsproblem och tidsbrist. Men i hejaklacken kanske? Det är roligt att möta dem, slänga lite käft, när det är lite mer otvunget, när man kan backa ur lätt.

Senaste dagarna har i huvudsak ägnats åt årlig fest med bra kompisar samt deras kompisar. En bra blandning var det av mat, måttligt med dricka, dans, skvaller om andra och allmänt surr. Och inga barn var med. Gud vad skönt! Jag menar då att: De ville inte vara med oss och vi släpper taget, med tryggheten att de sköter sig bättre än vad vi gjorde.

Övriga fysiska aktiviteten bestod av skidåkning i hemmabacken. Grymt före. Snö som ....saknar ord. Perfekt temperatur och en åskådare som utbrast: -Du har åkt mycket skidor du va! Jag blev ju glad, så klart, men jag tänkte nog mest på att: Här har vi en positiv jävel. Han trodde ju att jag skulle gå på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar