måndag 30 november 2009

Damm under trappan

Det började med skridskor, och slutade med Mina dokument.
Sökandet efter sonens skridskor i källaren slutade nyss. Det var inte så lätt att hitta dem. Rent omöjligt! Fyra par i någorlunda storlek fann vi, men icke! Han har således växt ur dem....
Men klubborna, de var......urväxta!
Nu kommer vi till bandybyxor....Jag vägrar att kolla! Och hjälmen? Men då djävl...den har han inte växt ur! ?
Bandyklubborna var korta redan förra året. Men det finns att ta av, så att säga. Jag har samlat på mej kaffeved och lagat till. Limmat och fixat. Det är bara att dunka på så flisorna yr. De räcker till barnbarnen med.
Men då är det redan nåt annat än komposit som gäller. Vad vet vi inte, men jag tycker ändå att det är bra med trä. Det går ju att laga småsprickor så lätt och när det är slutspelat med dem kan man alltid bygga in böjen i en kanot eller nåt.

3 kommentarer:

  1. Se de så att om inte sådana som du fanns, så skulle viss industri avstanna.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin trave med krumma klubbor!

    SvaraRadera
  3. Felfelfel!!Björns favoritbyklubbor...x-bänd:)..har ingen marknad här. Bara som återanvända vrak, lagade med omsorg, och sen skadeskjutna direkt:)
    Jansson, jag har en lika stor trave tvådelade i pannrummet!De kan vid behov bli som nya, endelade. Jag är grym på att skarva..

    SvaraRadera