torsdag 26 november 2009

Julgran i bakrutan

Jag har inte alls letat efter siffrorna som låser upp den strömlösa gamla bilstereon. När den gick i baklås vid batteribytet var det inte läge eller intresse för att leta alls. Tyst är den, och alldeles död, och den skall inte starta igen.
Den skulle ju i och för sig ha kunnat brukas ett tag till eftersom jag bara brukar lyssna på radion. Den grenen var den bra på, men inget mer heller.
Jag har en urgammal bil, en trotjänare med många mil i sig, och den skall faktiskt få en ny ljudkälla. Jag skall unna den det som ett försök att visa bättre omsorg. Jag hoppas att den förstår det försöket till kompensation. Risken är att den spottar ut sina gamla högtalare ur dörrarna. Den säger verkligen ifrån när jag beter mej!
Undrar om det kan skära sig när man blandar gammal Volvo, doftgran och usb? Men det kanske kan funka för den jag har nu tror jag heter "Nybilsdoft".
Doftgranen luktar förresten lite skumt men matchar det dåliga halvljuset väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar