torsdag 12 november 2009

Very international

Jag vill ta min spruta nu! Hellre har jag ont i armen och blir lite lagom knöven i några dagar än att jag får en jäkla grisig flunsa. Det ligger inte rätt i tiden att ta sig an en sådan pers nu. Och biverkningar, i lagom grad, det är väl bara ett bevis på att antikroppar bildas tror jag.
Jag är inte spruträdd, och har aldrig varit det som barn heller. Det var nästan roligt att få dem, i skolan tex. Kanske ett sätt att få visa sig tålig och stark. Det var inte så många områden som man kunde hävda sig på, så då valde jag vaccinering som min specialgren. Och sonen är inne på samma spår. Han gillade sprutor som liten och gillar det kanske ännu. Kanske...
Han blev hemskjutsad från skolan efter att ha fått symptom dagen efter. Jodå, visst var det sprutan, även om han inte erkände det själv. Men det var ju halva klassen som blev dålig så varför inte han? Själv så tror jag att det blev lite läge...det tisslas nog om att det borde gå att få gå hem om man blir klen efter sprutor...
Smarta jäklar. Skulle inte kunnat göra det själv bara, tåliga jag. Jag simulerade vanlig halsont rätt bra istället. Och huvudvärk. Det funkade lika bra, och då kunde man ju bestämma det vilken dag som helst. Vi var inte så influerad av världens åkommor på den tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar