söndag 1 november 2009

Löjigt trådproblem

Skrotoskräpsamlaren har poblem. Jag skall sy ihop min knivslida av läder och har inte lyckats uppbåda något lämpligt trådmaterial till detta arbete. Förr använde jag svart björntråd till liknande läderslöjd, men den är slut, och den jag hade var för klen. Jag skulle kunna tänka mej en kraftigare variant av nästan vilken sort som helst, bara det går att trä/sy den genom små hål i läder. Kanske tunna lädersnören kan bli snyggt? Men det har jag väl inte hemma...
Det ligger även en riktig lädersyl här någonstans, men var? Jag har ju ändå ingen passande tråd till den, så skit i den. Hittar jag sylen så kan jag fundera på det då.
Alltså så skall jag göra mina små hål i en fin linje, och sedan sy det med en stark tråd av....det jag hittar...men vad hittar jag här hemma nu? Det är ju en sport att hitta användbara grejor och fixa till nåt av. Gittarrsträ...näää....Men jag kan ha några gamla utbytta sådana liggande....tandtråd...för vitt. Koppartråd är nog skört, och lite vasst i ändarna. Men går att tvinna än starkare..
Gräva, spana, lysa med ficklampa....bara man hittar en trådände så kan den leda någon vart.

2 kommentarer:

  1. najjgarn? det håller ju i världens alla gruvor.

    SvaraRadera
  2. Haha, tror du det håller fem minuter där nere? Tänkte på det, men har inte stulit hem nåt...Lite för vitt mot det svarta lädret, men so what. Vilka världsproblem man har, du.

    SvaraRadera