fredag 27 november 2009

Väghållning

Derbyt kommer ju att kommenteras och beskrivas på flera andra platser. Jag kan berätta vad jag höll på med under tiden.
Vid ankomsten: Fiffilurade jag på var jag skulle ta vägen på parkeringen. Sedan körde jag in och parkerade ovanpå den platta vägsladd som travet brukar lämna där i kanten. Ett grovt järnrör, kedjor och lite släpringar liggande platt på marken hindrar inte. Där stod ju inte nån bil, parkerad på det järnskrotet före mej så det var bara att studsa dit.
Och på läktarn: Jag var där och smälte maten. Pölsa och fläsk. Jag var där och hade en trevlig stund. Jag hade ett helvete en lång stund. Jag rapade vitlök, för vi hade ju snajsat till fläsket med vitlöksyoghurt. Jag svettades i onödig ulltröja. Jag köpte en kopp kaffe, och en dricka väldigt ljummen. Det var salt fläsk.
Sedan hoppades det lite på läktarn och jag fick halsbränna, av både mat och hopp. Och hoppet kom och gick. Hoppade hit och dit. Sen blev det ett evigt klapprande mot isen i röken och då var vi så nöjda. Vi gick till bilen, som ju fått häftig fyrhjulssladd, och åkte hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar