söndag 27 december 2009

Det händer

Visst har jag många tankar? Det har väl alla förresten, men ibland känns det som att det är extra många som trängs. Eller så har de hittat bra kanaler att exponera sig. Både att visa sig för andra men kanske även att tankarna vill visa sig rätt mycket för mej själv.
Jag är van att skriva. Inte så bra rent tekniskt, men jag är bra att använda ord för min egen skull. För att hjälpa till med att vända, och vrida på saker och en hjälp till minnet, kan tänkas.
Ikväll kommer tankar på ett annat sätt. De trängs inte och bråkar. Det bubblar inte. Det är lugnt. De kanske visar hänsyn, mot sin värd.
Ikväll tänker jag lugnt på att vi har mist någon nära, just ikväll. Det är andra tankar än de som brukar komma, men ändå vanligt. Konstigt vanligt.
Det är naturligt att sådant händer med en äldre människa, men ändå, du kunde ha väntat en stund till. En liten stund till...
Men du väntade in en bra dag ändå, och vi fick ha en fin julafton tillsammans. Du med hade det, för det sa du ju i telefonen igår. Vad bra du kunde ordna allt, svärmor.
Och vem kunde ha mer tålamod. Jag vet ingen. Men lite konstigt var det att du inte väntade en liten stund till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar