söndag 13 december 2009

Och det har varit Lucia!

Jag, en notorisk ateist, blev nästan religiös i kyrkan i dag, när det var så vackert. Men när jag insåg min belägenhet så sansade jag mej och återföll i det sedvanliga okristliga njutandet. Det religiösa får andra syssla med och för mej räcker det med att konstatera att det är jordiska varelser som bär fram sådant himmelskt gott.
Ett flöde av vacker musik från alla ungdomar gör kyrkan till en byggnad som är rätt bra. Då trivs jag där, men om det är mest prat som skall framföras så kan det få vara för min del. Ungdomarna som gjorde det ikväll var fantastiska, i både dans och sång. Tre årskullar från estetprogrammet, och med den akustiken, är en upplevelse att få ta del av.
Jag kände det som efter en rejäl massage. Mjuk i hela kroppen. Det är nyttigt med musik, och inte bara ett vanligt nöje. Nyttigt och hälsosamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar