lördag 19 december 2009

Host

Sonen skrev på kartonger och bar sedan grejorna, och jag pekade ut riktningen.
Uppskattningsvis tio nya kartonger med saker bar vi ner i förråden. Med uppmärkta kartonger kan det gå att hitta grejor sedan. Det tror vi starkt på.
Jag uppfann dessutom en tom byrålåda för skrammelgrejorna som annars ligger ovanpå. Jaha...nu skall jag rota efter dem nere i en låda istället för att ha dem tillgängliga ovanpå. Det blir ovant.
Jag kom sedan på att dammsugaren säkert befann sig i det vanliga stadiet inför julen. Dammbehållaren på centralsugen, en större plåthink, var säkert smockfull.
Det var den! Över kanten med damm och tov. Och frågan var om det inte är ett nytt rekord slaget i år. Två filter som jag inte kände igen...och knappt fick ut genom stora hålet visade på en otroligt eftersatt service.
Jag erkänner mej delvis skyldig, men vid dammsugning borde de känna att den är full och säga till mej så att jag kan tömma den...Okej, jag skall väl bemöda mej att provköra funktionen oftare.
En bild från saneringen av filter och cyklonen i den sugmaskinen skulle inte göra sig så bra här. Jag avstod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar