onsdag 23 december 2009

En Julsmörgås

En stunds väntan....kallna....lite till. Nygriljerad julskinka!!! Macka! Och kanske lite glögg?
Före eller efter golvskurandet?...Före! Golven skall komma efter skinkan, så var det.
Jag har tänt tre fotogenlyktor ute på gården, och nu brinner de till i morgon eftermiddag. Skinkan har jag gjort klar och den skall strax provsmakas. Och jag kan ta och provsmaka en julmuZt när jag ändå är i farten, men jag vet redan att den är bäst. Det behövdes väl inget test för att konstatera det heller!
Jag var inblandad i julgransarbetet från början men backade ur efter en vass inledning. Jag klippte till den och gav den foten, och trasslade med lite kablar. Det får räcka för mej.
Ungdomarna var rätt sams om glaskulorna i år, men de tindrade inte lika mycket med ögonen som när de var små. Det kan bero på att de bara fick sova till kvart i två idag...

3 kommentarer:

  1. Er ser större ut än vår?
    God Jul.

    SvaraRadera
  2. Ja, vi har rätt stora stjärnor faktiskt. Skinkan har redan krympt oroväckande.

    SvaraRadera
  3. Och God Jul tillbaka...var mitt i städningen...

    SvaraRadera