måndag 21 december 2009

Igensnöade spår

Nu kan jag väl avslöja att vi gjorde en räd till grannens granhäck försedda med såg och avskärmad ficklampa förra kvällen. Det där med att fråga om lov som jag skrev om förut....no comment!
Sex granar mindre i den häcken mot byvägen nu.... Ett jäkla hål blev det i häcken, men vi i byn har länge retat oss på den skymda sikten i kurvan före backen.
Nu i jultider slog jag och sonen två-tre flugor i en smäll. Siktröjning, julgransstöld och några julgransgåvor till ovetande andra grannar. De finaste fyra granarna tog vi hem själva, för någon gräns i gransamverkan får det lov att vara. Det var ju ändå jag och grabben som gjorde jobbet, även om det var ett nöje samtidigt.
Nu får tanten fundera på hur hon skall få ordning på resterna av häcken. Jag kan förresten erbjuda min hjälp, mot en rimlig ersättning. Och utföra jobbet strax före nästa jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar