tisdag 23 februari 2010

Kabeltestet

Andra dagen på kabelfabriken gav mej mina första känningar i ryggen. Precis som det brukar bli efter frånvaro. Ovana muskelgrupper? Troligen brist på nödvändiga muskelgrupper....
Bättre än väntat, sa jag det? Det känns bättre och vanare än förra uppstarten. Kanske är man bara säkrare i korken...men det är inte alltid fel. Det skall man väl få vara! Positivt styv i korken. Vanligt jäkla självförtroende. Men, knipa ihop och få upp farten...
Och till det försöker jag att lägga någonting obestämt, och svårdefinierat. Kanske en stabilare körning, och jämnare fart är det jag försöker att träna på? Det vore ju inte så fel. Långtradare tuffar ju på? Och blir det tunga backar, kan man kanske växla ner...innan det börjar att hacka.
Kan man bli snabbare med åren? Jag tror att träningen gör en snabbare . Träningen på att starta om kan göra skillnad, men det kan jag nu...
Nu behöver jag inte köra den grejen på ett tag, tycker jag. Jag vill inte bli övertränad heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar